פתיחת תיק גירושין מקוון / טופס פתיחת תיק גירושין - כל המידע

החיים המודרניים הביאו עמם שינויים רבים ובניהם היכולת לבצע כמעט כל פעולה מרחוק, באמצעות רשת האינטרנט.הדבר נכון גם לגבי הליך הגירושין שאת חלקו, ניתן לבצע באופן מקוון באתר הרבנות הראשית לישראל. אין מה לעשות, החוק הישראלי העניק סמכויות נרחבות למדי לבית הדין הרבני, בכל הקשור לנושאי נישואין וגירושין. כמובן שהרבנות הראשית עוסקת אך ורק בנישואין וגירושין של יהודים שהנם אזרחי מדינת ישראל. 

פתיחת תיק גירושין באופן מקוון

פתיחת תיק גירושין יכולה להתבצע בצורה מקוונת באמצעות מחשב. המערכת תדרוש מכם להעביר פרטים מדויקים אודות הבקשה לגירושין ולהצהיר על נכונות הדברים בפני עורך דין המומחה בדיני משפחה. המערכת תבקש מכם עוד, לציין באופן מפורט את הסיבות לבקשתכם בפתיחת תיק גירושין.

במידה ומדובר בגירושין בהסכמה, בית הדין הרבני לא ידרוש, על פי רוב, מסמכים מיוחדים ויסתפק בפרטים שתמלאו בטופס המקוון. במקרים די חריגים, ידרוש בית הדין הרבני הוספה של ראיות המבססות את טיעוניכם. למרות הסמכות המרכזית שיש לבית הדין הרבני בכל הקשור לפתיחת תיק גירושין והליך הגירושין הלכה למעשה, קיימים אלמנטים נוספים, הנלווים להליך הגירושין, אותם ניתן להסדיר באמצעות בית המשפט לענייני משפחה. 

למידע נוסף וחוברת הסבר של המדינה כיצד לפתוח תיק גירושין באופן מקוון – לחצו כאן

מעוניינים להתייעץ טלפונית על פתיחת תיק גירושין מקוון?

התקשרו אלינו ומגשר מקצועי ילווה אתכם:

מה נמצא תחת סמכות בית המשפט לענייני משפחה?

בית המשפט לענייני משפחה מוסמך לפסוק בנושאים הבאים: סוג המשמורת על הילדים (במידה וישנם ילדים קטינים), גובה דמי המזונות שתקבל האישה, גובה דמי המזונות שיועברו בכל חודש לילדים, חלוקת הרכוש של בני הזוג והסדרי ראייה.

משמעות הדברים היא שהליך הגירושין אינו כופה על הצדדים אי אלו הוראות מחייבות בכל הנושאים שהוזכרו לעיל. בני הזוג יכולים לקבוע בניהם את ההסדרים בכל נושא ונושא, באמצעות עורכי דין או, באמצעות מגשרים כדוגמת – יחד גישור גירושין. לאחר שסוכמו כל הדברים, יפנו בני הזוג לבית המשפט לאישור הסכם הגירושין ולאחר מכן, יפנו לבית הדין הרבני, בכדי לבצע את הליך קבלת הגט.

פתיחת תיק גירושין מקוון

הסדרה מקוונת במעמד צד אחד

 במקביל לפתיחת תיק גירושין בצורה מקוונת, המערכת של בית הדין הרבני מאפשרת לכם לבצע דרכה פעולות נוספות הקשורות להליך הגירושין וזאת במעמד צד אחד בלבד וללא הסכמות, בהכרח, של הצד השני. עובדה זו מונעת למעשה, מהצד השני, לשנות את צורת ההליך ולבצע העברה שלו לבית המשפט לענייני משפחה.

הכל בתנאי שהתהליך בוצע בצורה כנה וכדין. זהות המסגרת בה יתבצע הליך הגירושין עשויה בהחלט להעניק יתרון משפטי כלשהו, למי מהצדדים ולכן, מומלץ מאוד להתייעץ בנושא עם עורך דין המתמחה בדיני משפחה וגירושין, בטרם תפתחו תיק בדרך כלשהי. במידה ובחרתם לבצע הליך מלא אל מול בית הדין הרבני, בצורה מקוונת, תדרשו לתת לבית הדין תמונה מלאה ולצרף מסמכים שונים, הקשורים לסוגיות שונות המהוות חלק מהליך הגירושין. 

כמו כן, כדי לבצע את ההליך כולו בדרך זו, עליכם לבקש זאת, בצורה מפורשת, מבית הדין הרבני. הנושאים בהם ידון בית הדין יהיו: חלוקת הרכוש בין בני הזוג, גובה דמי המזונות לאישה ולילדים. המסמכים אותם צריך לצרף לטופס המקוון הם: עדות לרכב משותף, מסמכים המעידים על נכסים משותפים, מסמכי קופות גמל, חסכונות, זכויות פנסיוניות, מסמכי הלוואות, משכנתא, פרוט מטלטלין בעלי ערך גבוה במיוחד, מסמכי הכנסות של כל אחד מבני הזוג, הוצאות צפויות בעתיד הקרוב, מסמכי הכתובה לדרישת פדיון כתובה (בתנאי שהנישואין נערכו כדת משה וישראל).

רוצים שנחזור אליכם לייעוץ חינמי? השאירו פרטים

מה בנוגע לילדים

פרטים אודות המסגרות החינוכיות של הילדים יועברו לבית הדין הרבני גם כן ובמידת הצורך, יתערב בית הדין בנושא. בקשת הגירושין כוללת סעיף בו ההורה שפתח את התיק, מתבקש לכתוב מדוע הוא המשמורן הראוי לילדים.

מאיה שפירא מוסכם עורכת דין מגשרת

נכתב ובפיקוח - מאיה שפירא עורכת דין ומגשרת

מאיה מנהלת מרכז מוסכם לגישור גירושין, המרכז הגדול והמוביל בישראל בפריסה ארצית. מאיה משמשת כמנהלת המקצועית של המרכז ובעלת ניסיון של מעל ל15 שנים בתחום הגירושין.

לשיחת חינם עם מגשרת:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם: