פתיחת תיק גירושין – מה הכי חשוב לדעת?

בני זוג שהגיעו לכדי החלטה להתגרש, יכולים לפתוח תיק גירושין ברבנות או בבית המשפט למשפחה, כאשר יש משמעות לזהות הפותח בהליך והיכן הוא נפתח. האופציה של פתיחת תיק גירושין כחלק מהליך מתביעה משפטית אינה הכרחית. קיימת האפשרות הרבה יותר נכונה וטובה לסיום הקשר בין שני בני הזוג, והיא בהליך של גישור גירושין ולכן לפני שאתם פותחים תיק גירושין כדאי להבין במה בדיוק מדובר ומה ההשלכות שיש לכך בניהול הסכסוך.

ראשי פרקים:

  1. כיצד מתחיל הליך פתיחת תיק גירושין?
  2. היכן ניתן לפתוח תיק גירושין?
  3. מה ההשלכות של פתיחת תיק גירושין?
  4. גישור או הליך משפטי- מה ההבדל?
  5. האם אפשר להימנע מהליך משפטי בגירושין?
  6. סיכום

1. כיצד מתחיל הליך פתיחת תיק גירושין?

הליך פתיחת תיק גירושין מתחיל על ידי אחד הצדדים, מתוך רצון להיות היוזם ולמקסם את הזכויות המשפטיות שיעמדו לזכותו בהמשך ניהול הסכסוך בין הצדדים. לעתים ההליך מוגש, בשל העובדה שאחד הצדדים בוחר עורך דין שייצג אותו וזה מייעץ לו להתחיל בתביעת הגירושין כדי שהוא יוביל את ההליך.

2. היכן ניתן לפתוח תיק גירושין?

תיק גירושין, יכול להיפתח בבית המשפט לענייני משפחה או ברבנות. כאשר פתיחת תיק הגירושין בכל אחד מאלה, ישפיע על הצדדים באופן משמעותי. שכן, שונה תביעת גירושין שמתנהלת ברבנות מזו המתנהלת בבית המשפט לענייני משפחה בכל הנוגע לדיון על המזונות, רכוש ועילת הגירושין. לכן, מי שאינו בקיא בנושא, כדאי שלא ימהר לפתוח תיק גירושין וישקול אופציות נוספות כדוגמת גישור גירושין.
יצוין גם לפני שמוגשת תביעת גירושין, על בני הזוג להגיע לאחת מיחידות הסיוע אשר נמצאות ליד בית הדין הרבני או בית הדין לענייני משפחה שם ינסו לגשר על המחלוקות והסכסוכים.

מידע על פתיחת תיק גירושין ברבנות – לחצו כאן

מעוניין לשמוע עוד? שיחת ייעוץ והכוונה למעוניינים לעבור גישור - ללא עלות!

3. מה ההשלכות של פתיחת תיק גירושין?

חשוב להבין כי פתיחת תיק גירושין תוביל בהכרח לניהול ההליך כולו בייצוג על ידי עורך דין ודיונים ארוכים ומתמשכים בבית המשפט. ברגע שמתחילים בתביעה משפטית, נגררים מיד להוצאות ועלויות של כל דיון בבית המשפט, כאשר התשלום עבור ניהול ההליך על ידי עורכי דין בתחום דיני המשפחה נע בין כמה אלפים עד עשרות אלפי שקלים. בנוסף, ההליך לרוב ארוך מאוד ובעיקר מתיש. שכן המדובר במעין ״מלחמה״ בין הצדדים, שמטרת כל צד הוא להשיג יותר ולנצח את הצד השני ולפעמים במחיר יקר ביותר של פגיעה אישית ובילדים (במידה ויש).

4. גישור או ההליך משפטי – מה ההבדל?

קיימים הבדלים מהותיים בין גישור גירושין לבין גירושין בהליך משפטי:

גישור גירושין:

  • הליך קצר – ההליך יכול להסתיים תוך מספר חודשים.
  • שיתוף פעולה בין הצדדים
  • עלות נמוכה
  • התחשבות בצרכי שני הצדדים
  • אין ייצוג לשום צד

5. האם אפשר להימנע מהליך משפטי בגירושין?

התשובה היא: כן. במקום להילחם אחד בשני, קיימת אפשרות שפויה יותר לנהל את הליך הגירושין באמצעות גישור גירושין. הרעיון מאחורי הליך גישור גירושין הוא לאפשר לשני הצדדים להגיע להסכמה מבלי להיגרר לבית המשפט ולסכסוך יקר נפשית וכלכלית. חשוב להבין כי בגישור גירושין, אין מעורבות של עורכי דין והכל מנוהל על ידי המגשר שהינו נטרלי ותפקידו להעלות את כל הנושאים שקיימים בין הצדדים ולנסות בשיתוף פעולה להגיע לפתרונות שיתאימו לצרכים של שני הצדדים וילדיהם המשותפים.

מדובר בהליך קצר, שבסופו מתקבל מסמך הבנות שאליו הגיעו הצדדים מתוך התחשבות ורצון לסיים את מערכת היחסים ביחסים טובים.

סיכום

הליך גירושין מערב הרבה מאוד רגשות, לעתים קשים מאוד ולכן בניסיון להתמודד עם זה, בוחר אחד הצדדים לפתוח תיק גירושין ולא מבין כי הוא מרגע זה הולך לקראת הליך ארוך ומיגע. ההחלטה לפתוח בהליך גירושין משפטי מתוך אמוציונליות אינה נכונה ועשויה להוביל למצבים מאוד מורכבים נפשית וכלכלית ולכן, לפני שממהרים לפתוח בתיק גירושין, כדאי ורצוי לבחון את האופציה של גישור גירושין, שכן המטרה העיקרית של הליך גישור גירושין הוא להגיע להבנות והסכמות ללא מאבקים, בצורה נכונה ובריאה עבור שני הצדדים ובמיוחד אם ישנם ילדים מעורבים בדבר, שכן הם הנפגעים העיקריים מכל הסכסוך בין ההורים.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים, להתייעץ טלפונית על התהליך?

התקשרו אלינו ומגשר מקצועי ילווה אתכם:

מאיה שפירא מוסכם עורכת דין מגשרת

נכתב ובפיקוח - מאיה שפירא עורכת דין ומגשרת

מאיה מנהלת מרכז מוסכם לגישור גירושין, המרכז הגדול והמוביל בישראל בפריסה ארצית. מאיה משמשת כמנהלת המקצועית של המרכז ובעלת ניסיון של מעל ל15 שנים בתחום הגירושין.

אולי יעניין אותך לקרוא עוד על:

לשיחת חינם עם מגשרת:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם: