גישור גירושין – הדרך הקלה והנכונה ביותר

אף זוג לא מתחתן מתוך תוכנית לפרק את החבילה בבוא העת. אך מה לעשות שהחיים לא תמיד נראים כפי שדמיינו אותם ולא פעם קורה והקשרים בין בני הזוג עולים על שרטון מה שמוביל בסופו של דבר לכך שהחיים הנוצצים מתחילים לאבד מהזוהר שלהם כאשר מתחילים להתגלות בקיעים וסדקים בקשר שבין בני הזוג. הם כבר לא חיים בהרמוניה. רב השונה על הדומה והם מוצאים את עצמם מבקשים לנתק את הקשר ביניהם.

זה עצוב אבל זה קורה. אז מה המסלול של זוג כזה?

פונים אל בית הדין

אז בישראל זה ברור. מוסד הנישואין גם הגירושין מקומו בבית הדין הרבני. בית הדין הוא זה שמשיא את הזוגות הישראלים ועל כן גם במקרה של גירושין בית הדין הוא הכתובת. אך כאן השאלה היא האם צריך לפנות במקביל גם אל טוען רבני או שמא אל עורך דין גירושין. מי יהיה איש המקצוע שיסייע וייצג את כל אחד מהצדדים במקרה הזה של גירושין.

כאן כדאי להכיר את האפשרות של גישור בגירושין. 

מה זה בעצם אומר?

גישור גירושין זהו שירות של איש מקצוע המכיר היטב את כלן התחומים ואת כל הנושאים שאמורים לעמוד בין שני בני הזוג כאשר הוא זה שייטיב ליצור את הגשר בין הצדדים. מה שבעצם אומר ששירות כזה יחסוך הוצאות כפולות עבור שני הצדדים היות והמגשר עובד עבור שני הצדדים. כך שבמקום לפנות אל עורך דין, המגשר יעשה את ה]שרה בין הצדדים על ידי שהוא שומע את שניהם, יבין את התביעות שיש לכל אחד מהצדדים ובצורה מקצועית וחכמה ינהל ביניהם את התהליך ש הגישור. מה לשמעה יוביל לכך שבסופו של דבר שני בני הזוג יסכימו על כל מה שנמצא ועומד ביניהם והם יוכלו להיפרד לחיים ולשלום בצורה מוסדרת וברורה.

מיהו מגשר גירושין?

אז מי בעצם איש המקצוע שיכול לעבוד כמגש גירושין ואשר עליו אפשר לסמוך באמת? כאן צריך להבין כי מגשר גירושין צריך להכיר היטב את כל הנושאים החוקיים הכרוכים בתיק כזה של גירושין. כך שלרוב יהיה זה איש מקצוע שיש לו גם תואר כעורך דין. אז זה לא שמדובר כאן בסתם עורך דין בתחומים שלא קשורים לנושא הגירושין. כי  עורך דין פשיטת רגל למשל לא יבין בדיוק בנושא הזה של גירושין. לצורך כך חשוב לשים לב מה הרקע המקצועי של המגשר ולוודא כי יש לו אכן את ההבנה ואת הידע הנדרש לצורך טיפול בבני זוג העומדים במצב כזה שך גירושין.

כיום אנחנו רואים שזוג שרוצה לנהוג בגרות ולא לריב על כל פרט המרכיב את הגירושין, פונה מיזמתו בצורה בוגרת ואחראית אל מגשר כגירושין כדי שהוא יסייע להם לצלוח את המוקשים הללו בשלום עד כמה שאפשר.