גישור גירושין של אבי ודנה בירושלים

זהו סיפור של הליך גישור גירושין שהתרחש במשרד שלנו בירושלים לפני כשנתיים. בחרנו לתאר אותו מפני שהוא מדגים בצורה טובה ביותר כיצד הליך הגישור יוצר מציאות ועתיד טובים יותר לכל משפחה. כל השמות בדויים.

אבי ודנה, בני 40, החליטו להתגרש לאחר 17 שנות נישואין. ילדיהם בני 8, 6 ו2 והם החלו (מחוסר ידיעה בעיקר) את ההליך בבית הדין הרבני בירושלים. חבר עורך דין ייעץ לאב המשפחה, אבי – לגשת ראשון לבית הדין הרבני (במסגרת מירוץ הסמכויות המפורסם) ולהגיש תביעה לגירושין. עוד ייעץ לו "החבר" לכלול חשדות שיש לאבי שאשתו, דנה, אינה נאמנה לו באופן מלא וזו העילה והסיבה לגירושין. משם, ולא נכנס לפרטים, החלו שנתיים עמוסים בדיונים, בהאשמות, דנה שעזבה את הבית להוריה ולאחר מכן אבי שעזב את הבית ודנה חזרה לבית. ילדים עברו הליך מאוד קשה ואחד מהם אף נזקק לפגישות תכופות עם פסיכולוג ילדים. המזל, אם אפשר לקרוא לזה כך, הוא שהם לא הדרדרו לגמרי במדרון והצליחו להימנע ממלחמת חורמה אחד בשני (דבר שזוגות רבים נגררים אליו לאחר שרכבת המשפט יוצאת לדרך). הם נמנעו מלכלוכים ופגיעה אישית אחד בשני, גם מול הילדים וגם בפגישותיהם המועטות. הדבר איפשר לאחר שנתיים שבהם לא התקדמו רבות ובעיקר הוציאו למעלה מ80,000 ש"ח עלות עורכי דין לגירושין – לחפש אלטרנטיבות.

ואז מגלישה באינטרנט וקריאה של פורום שעוסק בגירושין, החליטה דנה לברר מה זה גישור גירושין ואיך זה יכול להוציא אותה מהבוץ בו שקעה. קצת קריאה ושיחות טלפון איתנו ושבועיים לאחר מכן – אבי ודנה הגיעו לפגישת גירושין ראשונה בירושלים. כבר בפגישה הראשונה היה ברור שהשנתיים האחרונות והנוראות שעברו היו מיותרות לחלוטיון!! בסופו של דבר בני הזוג יכלו לתקשר ברמה בסיסית והבינו גם שהעתידם יתאפשר רק אם יגיעו להבנות (זו אולי מסקנה שהגיעו אליה אחרי בילוי ממושך על ספסלי בית המשפט).

הליך הגישור לקח בערך חודשיים. 9 פגישות, כ-20 שעות ועוד 5 שעות לנסח הסכם. בפחות מ25 שעות – בני הזוג התגרשו, עם הבנות והסכמות איך לנהל את חייהם ואת חיי ילדיהם בעתיד. כל אחד קיבל ושמר על האינטרסים שלו בהליך והכל נעשה ברוגע ואפילו הסתיים בחיוך. דלת אחת נסגרה והאחרת נפתחה.

שנתיים אחרי, במקרה, נפגשתי עם אבי והתבשרתי שהוא התחתן בשנית. הוא היה מאושר מההליך ותוצאותיו, ילדיו גדלו וממשיכים לגדול בסביבה תומכת שיודעת לקבל החלטות משותפות בכל נושא עיקרי. הוא רואה את הילדים באופן קבוע וכמו שאמרתי – מתכנן משפחה חדשה ולא נרתע מזוגיות ואפילו להתחתן שנית.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים, להתייעץ טלפונית על התהליך?

התקשרו אלינו ומגשר מקצועי ילווה אתכם:

אולי יעניין אותך לקרוא עוד על:

לשיחת חינם עם מגשרת:

או השאירו פרטים ונחזור אליכם: